Black Friday: Fordele og negativer ved Black Friday

Black Friday: Fordele og negativer ved Black Friday

Fortsæt med at læse for at lære om fordelene ved Black Friday-salg for købmænd og for at analysere ulemperne ved rabat i løbet af Black Friday-weekenden. At kende fordele og ulemper kan påvirke en detailhandlers Black Friday e-handelsstrategi betydeligt.

Black Friday fordele

En stigning i salg og trafik

November er ofte måneden for Black Friday. Black Friday 2022 bliver den 25. november.

Folk handler til jul såvel som til tilbud, og Black Friday og Cyber Monday koncentrerer en masse trafik og transaktioner i et lille vindue. En af årets fineste dage for e-handelssalg er i dag.

På Black Friday og Cyber Monday sidste år var vi vidne til salgsmængder, der var mange gange højere end en normal dag.

Detailhandlere har en klar chance for at drage fordel af forbrugernes efterspørgsel og øge trafikken til deres websteder.

En mulighed for at reducere lageret inden feriesæsonen

Mange butikker ser Black Friday som en chance for at slippe af med forældede varer, så de kan lancere nyere varer i tide til jul. Tænk på Lego Black Friday.

På Black Friday tilbyder LEGO fantastiske salg, der reducerer prisen på sine produkter betydeligt. Lego Black Friday er det ideelle tidspunkt at købe disse ting for mindre, uanset om dit barn ønsker mere LEGOs eller et specifikt byggesæt (eller måske vil du bare have et til dig selv). Omkostningerne ved at købe LEGOs til ferien behøver ikke at være uoverkommelige. Du behøver ikke bekymre dig om at have andre tanker om dine køb!

Dette gælder selvfølgelig også for modehandlere, men elektronikbutikker kan også give rabatter på produkter som tv’er og computere.

Erhvervelse af nye kunder

Selvom det kan være dyrt at erhverve nye kunder, giver Black Friday købmænd en chance for at gøre det i en afgørende periode af året.

En solid e-mail-plan efter køb kan hjælpe dig med at drive gentagne forretninger i julesæsonen og videre, hvis du kan tiltrække kunder omkring Black Friday og holde dem tilfredse.

Rabat omkring Black Friday er OK, hvis kunderne kan beholdes på lang sigt og senere købes til fuld pris.

Black Friday Negativer

Virkninger på margener

Black Friday er en tid, hvor der foretages mere salg, og mange detailhandlere har deres største salgsdage på året, selvom dette kan resultere i lavere fortjenstmargener.

Fordi rabatter kan sænke marginerne på varer, der kunne have været solgt tættere på julen til fuld pris, skal detailhandlere tænke nøje over, hvor meget de realistisk kan skære.

Men hvis de ikke giver rabat, men deres rivaler gør det, kan detailhandleren tabe til rivalen.

Det udgør en udfordring for købmænd.

Det kan give fordele

Omkostningerne ved e-handel vender tilbage til onlineforhandlere stiger i de sidste uger op til jul som følge af rabatter og øget salg på dette tidspunkt i feriesæsonen.

Derfor kan distributionscentre for detailhandlere i løbet af deres travleste sæson af året blive mere og mere travle.

Derudover er der en chance for, at returnerede varer ikke sælges før jul og forbliver på hylden indtil næste gavegivningssæson.

Det er overfyldt og livligt

Det kan være udfordrende for en butik at skille sig ud fra støjen, når så mange mærker promoverer deres Black Friday-tilbud.

Derudover, mens Black Friday øger søgetrafikken, gør det det også vanskeligere for detailhandlere at konkurrere.

Sammenfattende

Detailhandlere har forskellige vanskeligheder på Black Friday og Cyber Monday, og de skal afveje visse ulemper ved at deltage.

Denne detailbegivenhed har dog mange fordele, og med omhyggelig styring kan virksomheder opretholde deres fortjenstmargener, samtidig med at de øger salget og tiltrækker nye kunder.

Om forfatteren

admin administrator